Wizerunek kobiety w biznesie

Kobiety prowadzące własną firmę lub zajmujące wysokie stanowiska w firmie muszą na co dzień walczyć z wieloma wyzwaniami. Nabierają twardości charakteru, stają się coraz bardziej zaradne. Jednak przy tym wszystkim chcą także wciąż czuć się kobieco. Jak można to zrobić? Jaki strój i jakie sytuacje sprawiają, że kobieta w biznesie wciąż pozostaje kobieca i atrakcyjna?

Przede wszystkim warto pamiętać o tym, że stereotypy ulegają zmianom. Obecnie zaradność u kobiety może być naprawdę atrakcyjną cechą, postrzeganą przez mężczyzn jako silna zaleta. Taka Pani już nie tylko ładnie wygląda a biżuteria artystyczna jej się świeci, ale też jest w stanie prowadzić długie, inteligentne rozmowy i zna się na życiu. Ponadto strój bizneswoman także może być interesujący i wcale nie musi ograniczać się do szarych i ciemnych garsonek.

Dużą rolę odgrywa między innymi makijaż. Tutaj często wspomina się o magii szminki – klasyką jest w tym zakresie czerwona szminka, jednak nie warto bać się fuksji i wielu innych, barwnych odcieni. Do tego wygładzona twarz, delikatny makijaż oczu i starannie ułożona fryzura. Jeżeli chodzi o ubiór często mówi się o ołówkowych spódnicach i szpilkach. Pod żakietem można jednak przemycić oryginalne, wyrażające cechy właścicielki dodatki – barwniejszą koszulę, zabawny naszyjnik. Istotnym elementem stylizacji są również inne akcenty biżuteryjne, torebka, portfel, breloczek przy kluczach lub manicure.

Najważniejszą kwestią w tym temacie jest jednak fakt, że kobieta jest na tyle kobieca, na ile się czuje. Nie ma tutaj wielkiego znaczenia wygląd czy miejsce pracy, lecz atmosfera, którą wokół siebie tworzy i pewność siebie, jaką emanuje. Dlatego bardzo dobrze jest pracować nad samorozwojem i żyć w zgodzie z samą sobą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *